top of page

Oh kooli aeg, oh kooli aeg

Nüüd astus järgmine vaheaeg uhke näoga uksest sisse, seega aeg rääkida, mis tegin viimased 4,5 nädalat.

Koolis tuli käia nagu ikka. Viimasel koolipäeval toimus kaks esimest tundi ja siis läksime kooliga kirkusse. Pärast vaheaega tulevad väikesed muutused sisse. Kuna praegu käin 10ndas klassis ja neil tuleb eksamiperiood, siis pean mina klassi vahetama. Lähen üle üheteistkümnendasse kuskil 1,5 kuuks enne kui ma siis tagasi Eestisse sõidan. Peale vaheaega olen kuni aprilli lõpuni oma vana klassiga, muutused toimuvad aga siis juba tunniplaanis. Hakkavad olema ainult eksami õppeained, on tulemas veel ka loodusõppeaine proovieksam.

Koolist veel niipalju, et kaasa teen kõiki tunnikontrolle ja kontrolltöid. Olen neid teinud nüüd vist pea kõigis ainetes. Olen kirjutanud esseed ajaloos, lahendanud tekstülesandeid matemaatikas, kirjeldanud evolutsiooni bioloogias ja hüppanud kaugust kehalises. Nende kirjalike ülesannetega on hea oma keele arenemist jälgida. Ma poleks kunagi arvanud, et ma kirjutan 1,5 leheküljelise teksti ajaloos DDR ja BRD erinevustest ning sarnasustest. Tunnis saan palju aru, neid keerulisi spetsiifilisi sõnu alati ära ei tunne ja raske muul ajal kasutada ka kuna enamus lähevad ühest kõrvast sisse ja teisest välja.

Kooli kõrvalt olen teinud ka natuke. Olen jõudnud kinno, jääle kulli mänigma, Leipzigi suurele raamatumessile(tohutult suur mess, kus inimesed saavad osta raamatuid, kuulata ettelugemisi autorite poolt, saada neilt autogramme, süüa ja vaadata inimesi erinevates kostüümides, õe tantsuvõistlusele(tema grupp sai 6 koha), matkama perega, rulluisutada, male mängida, silla ehitada, hostvanaema juures käia ja kaarte mängida.

Kirjutan siia postitusse ka lihavõtetest, kuigi ma polnud kodus sellel ajal ja see läheks tegelt teoreetiliselt vaheaja alla. Saksamaal on see väga suur püha. Kõik on kinni lihavõtete esmaspäeval ja eelnevatel kolmel päeval ka midagi suurt ei tehta. Käiakse perel külas ja peidetakse lastele suurtes kogustes kingitusi ja maiustusi, värvitakse mune ning mõnikord viiakse ka sõpradele kingikesi. Meie kirkus pakuti lihavõtete pühapäeval enne õiget algust hommikusööki ja pärast lõunasööki ehk pikk pühapäev kirkus.

Fun fact! Kunagi vist kirjutasin ka, et sakslased jätavad mingil kindlal ajal oma kodude ette asju mida nad enam ei vaja ja müüa ei viitsi, siin on näide mida inimesed tasuta kaasa võtta võivad.

Lugemiseni!


bottom of page