top of page

Ma ei oska palli püüda

Midagi huvitavat, võibolla.

Head lugemist!

  • Käisin Eckernförde linnas. Sain Läänemere ääres käidud ja linna peal ringi vaadata. Astusime läbi ka kommi- ja šokolaadipoest, kus sai vaadata kuidas lutsukomme kohapeal tehti. Otsin sealt endale ka kotikese erinevate šokolaadidega(apelsini, vaarika, maasika, pähkli, kohvi, mustika, kookose jne). See linn meeldis mulle rohkem kui Kiel. Kuidagi kodusem tunne oli.

  • Käisime neljakesi: mina, hostema ja õed Bordesholmis iluvõimlemis/tantsu esinemist vaatamas. Õed esinesid ka.

  • Nad ostavad koju nii õhukest leiba. Isegi mu lõigatud laste otsiti viilud on poole paksemad.

  • Nagu ma juba ühes postituses kirjutasin, sain siin sinist kartulit. Nüüd sain ka kaneeliga kartulit/polnud päris kartul, vaid mingi taoline asi. Hostisa töötab praegu kokkamiskoolis õpetajana, mis asub kartuliaretamisfarmis. Sealt saab igasuguseid kartuleid.

  • Vihma sajab ikka igapäev. Enam ei üllata ja kõnnin lihtsalt vihma kätte.

  • Suutsin oma näppu kehalises vigastada, sest ma ei oska palli püüda...Pall lendas ja põrkas vastu maad suure hooga ja sealt mina üritasin suure entusiasmiga sellest haarata aga lendas vastu näppu, nüüd näpp paistes ja veits sinine. Valus kõverdada ja sirutada. Käisin siis arstil ja sain sideme paariks päevaks ümber. Katki ei olnud ja peaks kahe nädalaga normaalseks tagasi minema.

  • Nägin faasanit üle autotee jooksmas.

  • Meie maja lähedal puu otsas elab üks orav. Üldse olen siin palju oravaid näinud.

  • Eckernfördes oli mere ääres kalaputka, kust sai osta saia erinevate kaladega ehk kalavõileivad.

  • Kehalise kasvatuse õpetaja ei tea, et ma olen vahetusõpilane.

  • Käisin sõbrannaga jõusaalis ja klassivend juhtus ka samalajal seal olema. Tegin eemal oma asja ja nemad siis rääksid ning mingi hetk nägin kuidas mõlemad minu poole vaatasid kui oma jõutõmbeid tegin. Sain sõbrantsi käest kommentaari, et see pääris korralik raskus sul kangi peal(ise ei arva nii) pluss järgmine päev ütles klassivend, et ma nagu Hulk ja oli väga vaimustuses eelneval päeval nähtust.

  • Miia läks kaks päeva kooli bussiga ja tagasi tulles mõlemal päeval ei ilmunud bussi kohale. Hostvend ütles, et tema elu jooksul pole kordagi bussi tulemata jäänud ja nüüd kui Miia bussiga sõidab, siis neid ei tule.

  • Sain käsipallis palliga vääääga kõvasti vastu nina, imekombel siis midagi viga ei olnud. Järgmine trenn avastasin, et ninast jookseb veidi verd. Esimene kord!

  • Sain teada, et oleme aastavahetusel nädal aega Lõuna-Saksamaal, Bayernis. Lähme suusatama mägedesse!!

  • Sain/saan oma esimesed kaks hinnet: inglise keel 2(Eesti 4) ja vene keel(tulemas, sest õpetaja ei suuda parandada asju)

  • Mängime siin ühte kaardimängu (Ligretto) õdedega. Veits närvi ajab aga lõbus on ikka.

  • Sügisvaheaeg hakkab! Kestab kaks nädalat, arvasin et üks nagu Eestis.

  • Meil on kodus 8 ratast, võibolla on neid kuskil veel.

  • Käisin uuesti raamatukogus. Võtsin kaks raamatut: saksa keelse lasteraamatu ja inglise keelse raamatu "The Host".

  • Kass Oskar on bipolaarne. Vahest armastab ja siis lööb küüned näkku kinni, pluss talle meeldib hammustada(Armastab eriti siis kui süüa saab).

  • Olen olnud pärit Usast, Rootsist, Norrast, Venemaalt ja Lätist.

  • Olen kohanud kahte inimest, kes on Eestis käinud. Minu vene keele õpetaja ja ühe sõbranna ema.

  • Noored teevad rohkem Hitleri nalju kui ma arvasin.

  • Meie matemaatika õpetajal on sellest tunnist ja tööst jumala suva. Käib paljundamas 20 minutit ja siis tuleb meelde, et midagi on veel vaja teha ja siis kaob jälle ära. Täna andis ülesande, et peame grupis arutama ülesanded läbi mida eile tegime(uus teema) ja kõndis ise minema ning tagasi ei tulnudki.

  • Väga paljud on siin suhtes ja see on väga tavaline, et see suhe kestab 8-9.klassist kuni kooli lõpuni kui minnakse erinevatesse ülikoolidesse. Ehk siin ei vahetata välja oma tüdruk/poiss-sõpra iga nädal nagu Viimsis eriti kombeks on.

  • Mu hostõde tahab politseinikuks saada.

  • Mu klass kirjutas kolm tundi saksa keele kontrolltööd.

  • Vene keele töö, mida ka mina tegin, oli kõige lihtsam asi mis siin maailmas kunagi nähtud on. Täpselt samad ülesanded, mis me tunnis teinud oleme. Kui keegi selle halva hinde saab, siis ma tõesti ei tea mida need õpilased seal tunnis teevad, pluss paljud spikerdasid...Sa pidid seal põhimõtteliselt ainult lünkasid täitma.

  • Sakslased karjuvad su peale kui sa reegleid rikud(Kaks näidet: sõitsin valel pool teed rattaga, sest auto tuli selja tagan ja õega sõitsime kõrvuti ja keerasime mõlemad erinevale poole teed. Naine tegi auto akna lahti ja karjus, et ma paremale poole sõidaksin. Teine juhtum: vana mees karjus mu peale kui rattaga tema suunas sõitsin kitsal teel, käskis teisele poole, üle auto tee minna. Ei saanud aru miks, sest silti polnud, et rattad keelatud. Igal pool mujal on sildid üleval. Võibolla olin lihtsalt valel ajal vales kohas)

  • Whatsapp on elu ja seal enamasti ei kirjutata, vaid saadetakse häälsõnumeid.

  • Koolis oli keegi lüliti seinast tõmmanud ja et teada saada kes seda tegi kutsus direktor politsei, et sõrmejälgi võtta. Arvatakse, et keegi minu klassist. Üldse on kõigil probleem koguaeg nendega.

  • Kui õpetaja puudub(haige) siis ei ole teda koolis vähemalt nädal, tavaliselt kaks.

  • Scheiße käib ette ja taha igal inimesel, olenemata vanusest, töökohast ja olukorrast.

  • Meie kool on väga rahvusvaheline. Palju vahetusõpilasi siin tavaliselt ei käi(see aasta erand, meid lausa viis, olen rääkinud/näinud vaid kahte). Minu klassis on juba inimesed Venemaalt, Iraanist, Süüriast, Kasahstan/Moldovast(vanemate päritolu), Jaapani juurtega, kui õigesti kuulsin siis Rumeeniast. Pluss mina. NB: kõik on siin üles kasvanud, kes minu klassis.

  • Taimetoitlus/veganlus on väga levinud.

  • Kätt tõstes tunnis sirutatakse välja ka sõrm, mitte ainult sirge käsi. Ja enamasti mitte otse üles vaid ette või hoitakse enda kõrval või laua peal(midagi teistsugust).

  • Mu klassikaaslased hakkavad vaikselt aru saama, et ma mõikan ikka midagi ka Saksa keelest.

  • Ikka veel palju punaseid maju.

  • Viimasel koolipäeval enne vaheaega, kui sul on rohkem kui seitse tundi, jäetakse need ära ja õpilased saavad varem koju. (Vähemalt minu koolis)


bottom of page